YOL HƏRƏKƏTI QAYDALARI
MÜNDƏRICAT
1) Haqqında
2) Giriş
3) Yol
hərəkəti qaydalarını bilmək və onlara riayət etmək hamı üçün vacibdir
4) Yol
hərəkəti qaydalarının yaranma tarixi
5) Piyadaların
küçə və yollarda davranma qaydaları. Küçə və yolları keçərkən təhlükəsizlik tədbirləri
6) Ümumi
istifadədə olan nəqliyyatdan istifadə etmək qaydaları
7) Velosiped
sürmə qaydaları
8) Sürücülərin,
svetoforun və nizamlayıcının verdiyi xəbərdarlıq işarələri
9)Yol
nişanları və yolların nişanlanması
10) Dövlət
Yol polisinin vəzifələri
11) Yol-nəqliyyat
hadisəsi barədə ümumi anlayış
12) Yol
hərəkəti qayda pozuntuları
13) Piyadalar
və yol hərəkətinin başqa iştirakçıları tərəfindən yol hərəkəti qaydalarının
pozuntuları
HAQQINDA
Bu
vəsaitdə Yol hərəkəti qaydalarının yaranma tarixi, "Yol hərəkəti
haqqında" 28.07.1998-ci il tarixli Azərbaycan Respublikası Qanununun bir
sıra müddəaları verilmiş, piyadaların xüsusilə uşaqların küçə və yollarda
davranış qaydaları şərh edilir, ictimai nəqliyyat vasitələrindən istifadə
qaydaları, küçələrdə hərəkəti nizamlayan texniki vasitələr, nizamlayıcı polis
nəfərinin işarələri və s. haqqında məlumat verilir.
Vəsait məktəblərdə yol hərəkəti qaydalarının tədrisi üzrə
müəllimlər üçün nəzərdə tutulur.
«Azərbaycan Respublikası
Təhsil Nazirliyinin Elmi-Metodik Şurası «İbtidai məktəb və məktəbəqədər
tərbiyə» bölməsinin 04 may 2001-ci il tarixli 05 saylı protokolu ilə təsdiq
edilmişdir»
GIRIŞ
Məktəbyaşlı uşaqların, yol hərəkəti qaydalarını öyrənmələri ilk növbədə onları
əhatə edən mühitə düzgün münasibətin formalaşmasına xidmət edir. Uşaqlar küçə
və yollarda bir növ sərbəst olur və təbiidir ki, onların hərəkətlərinə nə
valideynlər, nə də müəllimlər nəzarət edə bilirlər. Odur ki, uşaqların yol
hərəkəti qaydaların bilmələri və küçədə ona əməl etməklə intizamlı olmaları çox
vacibdir.
Yol-nəqliyyat hadisələrinin təhlili göstərir ki, uşaqların hadisələrdə zərər
çəkmələri onların davranışından asılıdır. Məktəblərdə yol hərəkəti
qaydalarının öyrədilməsi və məktəbdənkənar pedaqoji tədbirlərin müntəzəm
keçirilməsi uşaqların küçədə intizamlı olmalarına və bədbəxt hadisələrin
azalmasına kömək edə bilər.
İntizamlı piyada olmaq üçün hər şeydən əvvəl uşaqlarda təhlükə haqqında
təsəvvür yaradılmalıdır. Bu sahədə təsəvvürü olmayan uşaq küçədə istədiyi kimi
hərəkət edir. Bədbəxt hadisənin nə olduğunu bilməyən uşaq diqqətsizliyinin nə
ilə nəticələnəcəyini təsəvvür edə bilmir. O belə zənn edir ki, çox
cəld hərəkət edə bilər, hətta son anda belə hərəkət edən nəqliyyatın qabağından
qaçıb keçə bilər.
Yaxud
ona elə gəlir ki, sürücü nəqliyyatı istədiyi anda dayandıra və ya onun yanından
keçə bilər. Bu baxımdan uşağa küçələrdə nəqliyyatla əlaqədar baş vermiş
hadisələrdən danışdıqda o qorxur, buna oxşar hadisənin baş verməməsi üçün
intizamlı olmağa çalışır.
Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyi məktəblilərin yol hərəkəti
qaydalarının öyrənmələrinə, onların küçə və yollarda intizamlı olmalarına ciddi
əhəmiyyət verərək məktəblərdə müvafiq proqram üzrə yol hərəkəti qaydalarının
öyrənilməsinə dair məşğələlərin keçirilməsini qərara almışdır. Bu
məşğələlərin keçirilməsində məqsəd uşaqlara yol hərəkəti qaydalarını
öyrətmək və bu qaydalara əməl etmək vərdişini aşılamaqdan ibarətdir.
Yol hərəkəti
qaydalarını bilmək və onlara riayət etmək hamı üçün vacibdir
Son illər respublikamızda avtomobil parkının inkişafı nəticəsində yollarda və
küçələrdə hərəkətin intensivliyinin artması avtomobil nəqliyyatının təhlükəsiz
hərəkətinin təmin edilməsi mühüm dövlət problemi kimi ön plana çəkilməsini
tələb edir.
İqtisadiyyatın elə bir
sahəsi yoxdur ki, orada avtomobil nəqliyyatından istifadə edilməsin.
Əhalinin şəxsi istifadə üçün lazım olan minik avtomobillərinə ehtiyacı daim
artır. Belə bir şəraitdə təhlükəsizliyi təmin etmək və yol-nəqliyyat
hadisələrinin qarşısını almaq üçün təkcə sürücülərin deyil, bütün yol hərəkəti
iştirakçılarının «Yol hərəkəti haqqında» Azərbaycan Respublikası Qanununun (3
iyul 1998-ci il tarixdə qəbul edilmişdir) bilmələri və riayət etmələri tələb
olunur. Çox zaman yalnız sürücülərin təqsiri üzündən deyil, həmçinin
piyadaların, xüsusilə uşaqların yol hərəkəti qaydalarını bilməmələri, yaxud
onlara əməl etməmələri səbəbindən bədbəxt hadisələr baş verir.
Uşaqların qəzalar
nəticəsində bədən xəsarəti almaları barədə xəbərdar olunması yalnız
ailənin deyil, məktəblərin, digər təşkilatların və bütün ictimaiyyətin
diqqət mərkəzində olmalıdır. Bədbəxt hadisənin nə olduğunu bilməyən uşaq
diqqətsizliyinin nə ilə nəticələnəcəyini təsəvvür edə bilmir. O, elə zənn edir
ki, çox cəld hərəkət edə bilər, hətta son anda belə hərəkət edən
nəqliyyatın qabağından qaçıb keçə bilər. Yaxud da, ona elə gəlir ki,
sürücü nəqliyyatı istədiyi anda dayandıra və yandan sürə bilər.
Hadisələrin təhlili
göstərir ki, uşaqların küçədə nəqliyyatdan xəsarət almaları onların
davranışından asılıdır. Odur ki, məktəblərdə və məktəbdənkənar pedoqoji
tədbirlərin müntəzəm həyata keçirilməsi uşaqların küçədə intizamlı olmalarına
və bədbəxt hadisələrin azalmasına kömək edə bilər. İntizamlı piyada olmaq üçün
uşaqlarda ən əvvəl təhlükə haqqında təsəvvür yaradılmalıdır. Bu sahədə
təsəvvürü olmayan uşaq küçədə istədiyi kimi hərəkət edir. Uşağa
küçələrdə nəqliyyatla əlaqədar baş vermiş hadisələrdən danışdıqda o qorxur,
buna oxşar hadisənin baş verməməsi üçün intizamlı olmağa çalışır. Bunu, istər
valideynlər, istərsə də tərbiyəçilər, müəllimlər və hamı yaxşı
bilməlidir.
Odur ki, bizim
məktəblərdə uşaqların yol hərəkəti qaydalarını öyrənmələrinə, onların küçədə
intizamlı olmalarına ciddi əhəmiyyət verilməli, yol hərəkəti qaydalarına dair
məşğələlər keçirilməlidir. Həmin məşğələlərin dərsdənkənar
vaxtlarda yuxarı sinif şagirdləri ilə keçirilməsi daha məqsədəuyğundur.
Bununla əlaqədar şagirdlərə yol hərəkəti qaydalarında olan əsas terminlər
və anlayışlar izah olunmalıdır. Eyni zamanda hərəkəti nizamlayan texniki
vasitələrin tətbiqi, yol nişanları, yol hərəkəti iştirakçılarının qarşılıqlı
əlaqələri və intizamı, yol ayrıclarının keçilməsi qaydaları, düzülüş,
ötüb keçmə, dayanma, gözləmə qaydalarının da şagirdlərə öyrədilməsi vacibdir.
Yol hərəkəti
qaydalarının yaranma tarixi
Yol
hərəkəti təhlükəsizliyinin təmin edilməsi problemi hələ qədimdən də mövcud
olmuşdur.
İlk dəfə yol Roma
imperiyasında eramızdan 312 il əvvəl salınmışdır və ona Sezar Apiy Klavdiy adı
verilmişdir. Elə o vaxtlar “bütün yollar Romaya aparır” ifadəsi yaranmışdır.
Romaya aparan yolların örtüyü daşdan olmaqla, onun kənarında hər 1 km-dən
bir daş dirək qoyulurdu.
Yolda hərəkətin
sadələşməsi məqsədilə onlar tarix boyu təkmilləşdirilmiş, yolların müvafiq
örtük və digər elementlərlə təhciz edilməsi məsələləri yaranmışdır.
Yolların və körpülərin
tikintisi üçün ilk inşaat-mühəndis korpusu 17-ci əsrdə fransız kralı IV Henrix
tərəfindən təşkil edilmişdir.
Hələ ilk vaxtlardan
yollarda hərəkət sol tərəfli olmuşdur. Bunun da yaranma səbəbi ta qədimdən
yolla gedən atlıların və ya piyadaların qarşı-qarşıya rastlaşdıqları anda
özlərini müdafiə etmək üçün sağ əllərinə daha çox sərbəstlik şəraiti
yaradılması olmuşdur. Belə ki, insan öz silahını (qılınc, nizə və.s) əsasən sağ
əlində gəzdirmişdir. Hətta Roma Papasına ziyarətə gedən zəvvarlara da yolun sol
tərəfi ilə getmək tövsiyə olunurdu.
İlk dəfə 1756-cı ildə
Britaniya Parlamenti London körpüsündən sol tərəfli keçidi qanuniləşdirmişdir.
Bu qaydanı pozan şəxs 1 gümüş funt məbləğində cərimə olunurdu. Bundan 20 il
sonra yollarda hərəkət edən arabaların sayının artması ilə əlaqədar yollar
barəsində tarixi akt qəbul edilmişdir.
1798-ci ildə Fransız
imperatoru Napaleonun hakimiyyəti dövründə Fransada ilk dəfə sağ tərəfli
hərəkət qəbul olunmuşdur. Sonradan sağtərəfli hərəkətə Avropanın digər
dövlətləri də tədricən qoşulmuş və bu proses Avropada Britaniya istisna olmaqla
|| Dünya müharibəsi ərəfəsində başa çatmışdır.
ABŞ-da isə sağ tərəfli
hərəkətə keçid avtomobilləşmənin inkişaf etdiyi 1920-ci illərə təsadüf edir.
Cəmiyyətdə gedən
elmi-texniki inkişaf yollarda hərəkət edən at arabalarından təkmilləşmiş
özü hərəkət edən qurğulara keçilməsi zərurəti yaratdı.
Dünyada ilk dəfə
avtomatik hərəkət ideyası hələ XV əsrdə yaşamış Leanordo Da Vinçiyə
məxsusdur.
XVII əsrdə İsaak Nyuton
avtomobil barədə ilk anlayış vermişdir. “Avtomobil” latın və yunan sözlərindən
ibarət olub “özü yeriyən” deməkdir.
XVIII-ci əsrdə, yəni
1769-cu ildə fransız alimi Nikolas Cozef Nyutonun anlayışları əsasında
ilk buxarla işləyən avtomobil quraşdırmışdır.
1875-ci ildə Amedey
Bolle çəkisi 4800 kq, buxar mühərriki ilə təhciz olunmuş oturacaq yeri 12
nəfərdən ibarət avtomobildə Parislə La-Manş arasındakı məsafəni 18 saata
qət etmişdir.
1859-cu ildə fransız
mühəndisi Etyen Lenor avtomobildə tətbiq olunacaq ilk daxiliyanma mühərriki
hazırlamışdır.
1876-cı ildə alman
klerki Nikolas Otto Lenorun hazırladığı mühərriki təkmilləşdirərək
prinsipcə bu günkü formaya çatdırmışdır.
1886-cı ildə alman
mühəndisləri Kerl Bens və Qotlib Daymler ilk dəfə olaraq daxiliyanma mühərrikli
avtomobili icad etmişlər. Daymler-Bens adlandırılan bu avtomobilin
mühərrikinin gücü (400 dövr/dəqiqə) 0,89 at qüvvəsi, sürəti 15 km/saat
olmuşdur.
Bens və Daymler
avtomobillərinin satışı üçün öz dostu çex taciri Yelinekə müraciət etmişlər.
1900-ci ildən etibarən «Daymler-Bens» Yelinekin qızı Mersedesin adı ilə satışa
çıxarılaraq alıcılara Mersedes-Bens markası ilə təklif edilmişdir.
İlk avtomobilin sürəti
15 km/saat idi. Mersedes-Bens 1900-cü ildə artıq 76 km/saat sürətlə
hərəkət edə bilirdi. 1909-cu ildə Bensin avtomobili 102 km/saat sürət həddinə
çatdı. Bu gün isə Mersedes-Bens idman avtomobillərinin hərəkət
sürəti 320 km/saat-dır.
Təbii ki,
avtomobildə təkmilləşmə getdikcə onun konstruksiya hissələrində də
yeniləşmələr yaranmışdır.
Birinci praktiki
akkumlyatorla işləyən avtomobil 1887-ci ildə Türk sultanı Abdul Həmidin
sifarişi ilə hazırlanmışdır.
XX əsrdə
avtomobilləşmənin inkişafı amerikalı Qenri Fordun adı ilə
bağlıdır.1908-1927-ci illər onun «Ford-T» markalı 15 min ədəd avtomobili
buraxılmışdır. Bu avtomobillərin bir ədədinin qiyməti 250-900 dollara qədər
idi.
Bu gün bacarıqlı
argentinalı Korsi, bütün köhnə fordları alıb, yenidən bərpa edərək hər birini
30 min dollara satır.
İlk hidravlik tormoz
sistemi avtomobillərdə 1923-cü ildə tətbiq edilmişdir.
İçərisinə hava
doldurulmuş ilk rezin təkər 1895-ci ildə Mişelin qardaşları tərəfindən tətbiq
olunmuşdur.
Avtomobilləşmə inkişaf
etdikcə artıq yollarda hərəkətin təhlükəsizliyinin təmin olunması
tədbirlərinə ehtiyac yaranırdı. Bu cür tədbirlərin həyata keçirilməsi zərurəti
hələ keçmişdən də mövcud olmuşdur.
Avtomobil və onun
hərəkəti zamanı təhlükəsizlik problemləri üzrə birinci beynəlxalq
konfrans 1909-cu ildə Paris şəhərində açılmışdır. Bu konfransda ilk avtomobil
Konvensiyası qəbul edilmişdir. Konfransda müzakirə olunan əsas məsələlər
avtomobillərin təhlükəsiz istismarı üçün beynəlxalq tələblər, yol nişanlarının
tətbiqi və avtomobillə sərhədlərin keçilməsi barədə olmuşdur.
Konfrans avtomobilin
istismarı üçün ilk tələblərdən biri kimi onun texniki baxışdan
keçməsini tövsiyə etmişdir. Bu məsələnin həlli əksər dövlətlərdə avtomobilin
sahibi və polis orqanlarına tapşırılmışdır. Buraxılan avtomobilin
şassi nömrəsinin və istehsalçı firmanın adının həkk olunması da tələb
olunmuşdur.
Konfransda qəbul olunmuş
qaydalara əsasən sürücülərin yaşı 18 olmalı idi. Beynəlxalq Yol hərəkətində
iştirak edən sürücünün avtomobili sürmək hüququ texniki baxışdan keçəndən sonra
bir il uzadılırdı.
Həmin konfransda ilk
dəfə olaraq yol hərəkətini tənzimləyən 4 yol nişanı qəbul edilmişdir.
Bunlar yol ayrıcı, şlaqbaum, nahamar yol və əyri yol nişanları idi . Bu
nişanlar maneələrdən 250 metr qabaqda qurulmalı idi.
Fransada ilk Yol
hərəkəti qaydaları 14 avqust 1893-cü ildə qəbul olunmuşdur. İlk qaydaları pozan
adam Hersoqinya De Yuzes olmuşdur. O, Bulon meşəsində avtomobili 13 km/saat
sürətlə idarə etmişdir.
Polis tərəfindən
hərəkətin jezl ilə nizamlanması ilk dəfə 1908-ci ildə Peterburqda
tətbiq olunmuşdur. Onu yuxarı qaldıranda hamı dayanmalı, aşağı buraxdıqda
hərəkət davam etdirilməli idi.
Hərəkətin svetoforla
nizamlanması ilk dəfə Amerikada 1914-cü ildə tətbiq edilib, o vaxt iki
siqnal (qırmızı və yaşıl siqnal) nəzərdə tutulmuşdur.
Avtomobillərin sayının
durmadan artması 20-ci əsrin ortalarında artıq onun təhlükəsizliyinin
təmin olunmasını problemə çevirmiş və onun hamılıqla həlli yollarının
araşdırılmasını tələb edirdi. Odur ki, 1949-cu ildə Cenevrə şəhərində Yol
hərəkəti ilə bağlı Beynəlxalq Konvensiya qəbul olunmuş, dünyanın əksər ölkələri
bu Konvensiyaya qoşulmuşdur.
Keçmiş Sovetlər
Birliyi 1959-cu ildə həmin Konvensiyaya qoşulmuşdur.
1968-ci ildə
Vyanada yol hərəkəti sahəsində növbəti Konvensiya qəbul olunmuş, Azərbaycan
müstəqil dövlət kimi 1997-ci ildə həmin konvensiyaya qoşulmuşdur.
Yol hərəkəti sahəsində
beynəlxalq norma və qaydaların qəbul edilməsi onların yerinə yetirilməsinə
nəzarət mexanizminin yaradılmasını tələb edirdi. Bu məqsədlə keçmiş SSRİ-də
1935-ci ildə Dövlət Avtomobil Müfətişliyi yaranmış, 1936-cı ildə Daxili
İşlər Xalq Komisarlığının tərkibinə verilmiş və Dövlət Avtomobil
Müfəttişliyinin ilk Əsasnaməsi 1936-cı ilin 3 iyun tarixində təsdiq edilmişdir.
Hal-hazırda hərəkətin
təhlükəsizliyi problemi ümumdünya xarakteri almışdır. Bütün sivil dövlətlər bu
sahədə regional dövlət proqramlarını qəbul edir, öz normativ bazalarını
möhkəmləndirirlər.
Müstəqil Azərbaycan
dövlətində də bu məsələ ümummilli səviyyəyədək yüksəldilmiş, 1998-ci ildə
"Yol hərəkəti haqqında" Qanun qəbul edilmişdir.
Bu gün ABŞ-da və
Avropanın 55 dövlətində 492 mln avtomobil istismar olunur. Dünyada son zamanlar
hər ildə 57 milyon avtomobil istehsal olunur.
Hal-hazırda dünyanın bir
çox ölkələrində yüksək səviyyəli yük, minik və xüsusi təyinatlı
avtomobillər istehsal edilir. İndiki avtomobillərin bir çoxu hərəkət sürətini
saatda 200 km-ə qədər artırmaqla yanaşı, avtomobilin texniki sazlığına
nəzarət edən, eləcə də sürücü və sərnişinlərin təhləkəsizliyini təmin
edən kompüter sistemləri ilə təhciz edilmişlər. Almaniyanın «Mersedes-Bens»,
«BMV», «AUDİ», «Folksvaqen», Böyük Britaniyanın «Yaquar», «Rols-Roys», «Rover»,
İtaliyanın «Fiat», «Lyança», «Ferrari», «Alfa-Romeo», Yaponiyanın «Toyota»,
«Subaru», «Nissan», «Mazda», Amerikanın «Ceneral-Motors» «Ford»,
«Kraysler» və s. markalı avtomobilləri dünya bazarında özünə xüsusi yer tutur.
Yaddan çıxarmaq olmaz ki nəqliyyat vasitələri, xüsusilə avtomobil həyatımızda
mühüm yer tutmaqla yanaşı, eləcə də təhlükə mənbəyidir. Xeyli sayda
avtomobillərin gündəlik həyatımıza daxil olması ilə bir sıra problemlər
də qarşıya çıxır. İldən-ilə dünyada yol-nəqliyyat qəzalarında ölən və
yaralanların sayının artması ciddi narahatlıq doğurur. III minilliyin
astanasında dünyada hər il avtomobil qəzaları nəticəsində 260 mindən çox insan
həlak olur, ondan 30 dəfə artıq isə xəsarət alır.
Hazırki dövrdə yollarda
nəqliyyat vasitələrinin və piyadaların təhlükəsiz və rahat hərəkətini təşkil
etmək, yol hərəkəti ilə bağlı insanların həyat və sağlamlığının qorunması,
ətraf mühitin və əmlakın mühafizəsi, yol-nəqliyyat hadisələrinin
qarşısının alınması və onların ağırlıq dərəcəsinin aşağı salınması kimi
ümumdövlət və sosial-iqtisadi vəzifələrin yerinə yetirilməsində heç kəs kənarda
qala bilməz. Yadda saxlamalıyıq ki, küçə və yollarda hər bir hərəkət
iştirakçısı yol hərəkəti qaydalarına əməl etməklə intizamlı olmaqla özünün və
digərlərinin həyatını qorumuş olur. Yolda bizə onlarca gözlər o cümlədən
uşaqlar baxır. Onlar həmişə böyüklərdən nümunə götürürlər. Uşaqların
kiçik yaşlarından yol hərəkəti qaydalarını öyrənməsi və onlara əməl etməsi çox
vacib məsələdir.
Piyadaların
küçə və yollarda davranma qaydaları. Küçə və yolları keçərkən təhlükəsizlik
tədbirləri
Küçə və yollarda, gecə və gündüz, istidə və soyuqda nəqliyyat
vasitələri fasiləsiz hərəkət edir. İlbəil ölkəmizdə nəqliyyat vasitələrinin
sayının artdığı kimi hərəkətin intensivliyi də artır. İndi yollarda yeni,
yüksək sürətlə hərəkət edən Mersedes, BMW, Auidi, Toyota, Ford, Pejo və
s. markalı avtomobillər mövcuddur.
Yolun hərəkət hissəsində
avtomobil, motosikl, traktor, velosiped, at arabası hərəkət edirsə, onların
qarşısına çıxmaq çox təhlükəlidir. 20 km/saatdan yüksək sürətlə hərəkət
edən nəqliyyat vasitəsi insana ciddi bədən xəsarəti yetirə bilər. Bunun səbəbi
nəqliyyat vasitəsinin qarşısına çıxan maneənin vurmamaq üçün, onu saxlayarkən
tormoz sistemindən istifadə edənədək müəyyən məsafəni qət etməsidir. Bu məsafə
sürücünün maneəni gördüyü andan baş verə biləcək təhlükəni qavrayaraq
müəyyən tədbir görməyə başladığı ana qədər keçən vaxta barəbərdir. Sürücü
təhlükəni görüb ayağını akselerator pedalından çəkərək tormoz pedalını
(əyləci) sıxmağa başladığı ana qədər keçən vaxta sürücünün dərketmə vaxtı
deyilir. Sürcünün dərketmə vaxtı onun ümumi psixi-fizioloji vəziyyətindən,
əhatə edən mühitindən yolun şəraitindən, hərəkətin sürətindən və
intensivliyindən, həmçinin başqa amillərdən asılı olub 0,7-1,5 saniyə təşkil
edir. Sürücü əyləci basdıqdan sonra avtomobilin yolda sürüşməsi baş verir ki,
bu da avtomobilin sürətindən asılı olaraq ətalət hesabına hərəkətini
davam etməsidir. Bu hərəkət sürətindən asılı olaraq tam dayanma 80 m məsafəyə qədər ola bilər.
Ona görə uşaqlara hərəkətdə olan nəqliyyat vasitəsinin təhlükə mənbəyi
olmasının aşılanması çox vacibdir.
Şəhər və qəsəbələr
inkişaf edib genişləndikcə piyadaların da sayı artır. Küçə və yollarda
hərəkət şəraiti günü-gündən mürəkkəbləşir. Xüsusilə pik saatlarında, səhərlər
böyüklər işə tələsir, uşaqlar isə məktəbə gedirlər, axşamlar isə hamı
işdən və məktəbdən qayıdır. Bu saatlarda piyadalar və sürücülər xüsusilə
diqqətli və ehtiyatlı olmalıdırlar. Nəqliyyatın və piyadaların hərəkətini
tənzimləmək və onların təhlükəsizliyini təmin etmək məqsədi ilə şəhərlərin
küçələrində və prospektlərdə, yollarda yol məlumatverici və göstəricilər, nişanlar
quraşdırılır.
Hərəkətin
təhlükəsizliyinin təmin edilməsinin əsas şərti hərəkət iştirakçıları tərəfindən
yol hərəkəti qaydalarını bilmək və onlara dəqiq əməl etməkdir. Yol hərəkəti
qaydalarını sürücülərin bilməsi ilə iş bitmir, piyadalar, böyüklər və
uşaqlar öz növbəsində onu bilməli və hər zaman ona əməl etməlidirlər.
Küçə və yollarda
nəqliyyat vasitələrinin və piyadaların eyni zamanda hərəkət etməsi hərəkətin
mürəkkəbləşməsinə səbəb olur. Odur ki, hərəkətin təhlükəsizliyinin təmin
edilməsi piyadaların diqqətli olmalarından, onların yolda davranış qaydalarını
bilmələrindən və bu qaydalara əməl etmələrindən asılıdır. Əks təqdirdə bu
bədbəxt hadisələrin baş verməsinə səbəb ola bilər.
Piyadalar küçələrdə səki
ilə və ya piyadalar üçün ayrılmış yol ilə, şəhərdənkənar yollarda isə,
yolun sol kənarı ilə hərəkət etməlidirlər.
Əşya daşıyan və ya
aparan piyadaların, habelə əlil arabalarında gedən şəxslərin səki və ya yolun
kənarı ilə getməsinə icazə verilir. Əgər onların belə hərəkəti başqa
piyadalar üçün maneə yaradırsa, onlar yolun hərəkət hissəsinin
kənarı ilə hərəkət edə bilərlər.
|