AZƏRBAYCAN RESPUBLIKASININ KONSTITUSIYASI 5 (121-138 -Cİ MADDƏLƏR)
Maddə 121. Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin üzvlüyünə namizədlərə dair tələblər
I. Azərbaycan Respublikasının Baş naziri vəzifəsinə
yaşı 30-dan aşağı olmayan, seçkilərdə iştirak etmək hüququna malik, ali
təhsilli, başqa dövlət qarşısında öhdəliyi olmayan Azərbaycan Respublikasının
vətəndaşı tə`yin edilir.
II. Azərbaycan Respublikası Baş nazirinin müavini,
nazir, digər mərkəzi icra hakimiyyəti orqanının rəhbəri vəzifəsinə yaşı 25-dən
aşağı olmayan, seçkilərdə iştirak etmək hüququna malik, ali təhsilli, başqa
dövlət qarşısında öhdəliyi olmayan Azərbaycan Respublikası vətəndaşı tə`yin
edilir.
Maddə 122. Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin üzvlərinə aid tələblər
Azərbaycan
Respublikasının Baş naziri, onun müavinləri, nazirlər, digər mərkəzi icra
hakimiyyəti orqanlarının rəhbərləri heç bir başqa seçkili və ya tə`yinatlı
vəzifə tuta bilməzlər, elmi, pedaqoci və yaradıcılıq fəaliyyətindən başqa heç
bir sahibkarlıq, kommersiya və digər ödənişli fəaliyyətlə məşğul ola bilməzlər,
vəzifə maaşından, habelə elmi, pedaqoci və yaradıcılıq fəaliyyətinə görə aldığı
vəsaitdən başqa məvacib ala bilməzlər.
Maddə 123. Azərbaycan
Respublikası Baş nazirinin toxunulmazlığı
I. Səlahiyyət müddəti ərzində Azərbaycan
Respublikası Baş nazirinin şəxsiyyəti toxunulmazdır.
II. Azərbaycan Respublikasının Baş naziri cinayət
başında yaxalanma hallarından başqa tutula bilməz, cinayət məs`uliyyətinə cəlb
edilə bilməz, onun barəsində məhkəmə qaydasında inzibati tənbeh tədbirləri
tətbiq edilə bilməz, axtarışa mə`ruz qala bilməz, şəxsi müayinə edilə bilməz.
III. Azərbaycan Respublikasının Baş naziri
cinayət başında yaxalanarsa tutula bilər. Belə olduqda onu tutan orqan bu
barədə dərhal Azərbaycan Respublikasının Baş prokuroruna xəbər verməlidir.
IV. Azərbaycan Respublikası Baş nazirinin
toxunulmazlığına yalnız Azərbaycan Respublikası Baş prokurorunun təqdimatına
əsasən Azərbaycan Respublikası Prezidenti tərəfindən xitam verilə bilər.
Maddə 124. Yerlərdə
icra hakimiyyəti
I. Yerlərdə icra hakimiyyətini yerli icra
hakimiyyətlərinin başçıları həyata keçirirlər.
II. İcra hakimiyyəti başçılarını Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti vəzifəyə tə`yin və vəzifədən azad edir.
III. Yerli icra hakimiyyətlərinin
səlahiyyətlərini Azərbaycan Respublikasının Prezidenti müəyyən edir.
7-ci fəsil. Məhkəmə
hakimiyyəti
Maddə 125. Məhkəmə
hakimiyyətinin həyata keçirilməsi
I. Azərbaycan Respublikasında məhkəmə
hakimiyyətini ədalət mühakiməsi yolu ilə yalnız məhkəmələr həyata keçirirlər.
II. Məhkəmə hakimiyyətini Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsi, Azərbaycan Respublikasının Ali
Məhkəməsi, Azərbaycan Respublikasının İqtisad Məhkəməsi, Azərbaycan
Respublikasının ümumi məhkəmələri və digər ixtisaslaşdırılmış məhkəmələri
həyata keçirirlər.
III. Məhkəmə hakimiyyəti Konstitusiya, mülki və
cinayət məhkəmə icraatı vasitəsilə və qanunla nəzərdə tutulmuş digər
vasitələrlə həyata keçirilir.
IV. Konstitusiya icraatı istisna olmaqla, ədalət
mühakiməsinin həyata keçirilməsində Azərbaycan Respublikasının Prokurorluğu və
müdafiə tərəfi iştirak edir.
V. Məhkəmə quruluşu və məhkəmə icraatı qaydası
qanunla müəyyən olunur.
VI. Məhkəmələrin səlahiyyətlərinin
dəyişdirilməsi məqsədilə müəyyən olunmamış hüquqi üsulların tətbiq edilməsi və
fövqəl`adə məhkəmələrin yaradılması qadağandır.
Maddə 126. Hakimliyə
namizədlərə aid tələblər
I. Yaşı 30-dan aşağı olmayan, seçkilərdə iştirak
etmək hüququna malik olan, ali hüquq təhsilli və hüquqşünas ixtisası üzrə 5 ildən
artıq işləyən Azərbaycan Respublikası vətəndaşları hakim ola bilərlər.
II. Hakimlər heç bir başqa seçkili və tə`yinatlı
vəzifə tuta bilməzlər, elmi, pedaqoci və yaradıcılıq fəaliyyətindən başqa heç
bir sahibkarlıq, kommersiya və digər ödənişli fəaliyyətlə məşğul ola bilməzlər,
siyasi fəaliyyətlə məşğul ola bilməz və siyasi partiyalara üzv ola bilməzlər,
vəzifə maaşından, habelə elmi, pedaqoci və yaradıcılıq fəaliyyətinə görə aldığı
vəsaitdən başqa məvacib ala bilməzlər.
Maddə 127. Hakimlərin
müstəqilliyi, ədalət mühakiməsinin həyata keçirilməsinin əsas prinsipləri və şərtləri
I. Hakimlər müstəqildir, yalnız Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyasına və qanunlarına tabedirlər və səlahiyyətləri
müddətində dəyişilməzdirlər.
II. Hakimlər işlərə qərəzsiz, ədalətlə, tərəflərin
hüquq bərabərliyinə, faktlara əsasən və qanuna müvafiq baxırlar.
III. Hər hansı bir şəxs tərəfindən və hər hansı
bir səbəbdən bilavasitə, yaxud dolayı yolla məhkəmə icraatına məhdudiyyət
qoyulması, qanuna zidd tə`sir, hədə və müdaxilə edilməsi yolverilməzdir.
IV. Ədalət mühakiməsi vətəndaşların qanun və
məhkəmə qarşısında bərabərliyi əsasında həyata keçirilir.
V. Bütün məhkəmələrdə işlərin icraatı açıq
aparılır.
İşə
qapalı iclasda baxılmasına yalnız o halda icazə verilir ki, məhkəmə açıq
icraatın dövlət, peşə və kommersiya sirrinin açılmasına səbəb olacağını güman
edir, ya da vətəndaşların şəxsi və ya ailə həyatının məxfiliyini qorumaq
zərurətinin mövcudluğunu müəyyən edir.
VI. Qanunda nəzərdə tutulmuş hallar istisna
olmaqla, cinayət işlərinin qiyabi məhkəmə icraatına yol verilmir.
VII. Məhkəmə icraatı çəkişmə prinsipi əsasında
həyata keçirilir.
VIII. Məhkəmə icraatının istənilən mərhələsində hər
kəsin müdafiə hüququ tə`min olunur.
IX. Ədalət mühakiməsi təqsirsizlik
prezumpsiyasına əsaslanır.
X. Azərbaycan Respublikasında məhkəmə icraatı
Azərbaycan Respublikasının dövlət dilində və ya müvafiq yerin əhalisinin çoxluq
təşkil edən hissəsinin dilində aparılır. İşin iştirakçısı olub məhkəmə
icraatının aparıldığı dili bilməyən şəxslərin işin materialları ilə tam tanış
olmaq, məhkəmədə tərcüməçi vasitəsi ilə iştirak etmək və məhkəmədə ana dilində
çıxış etmək hüququ tə`min edilir.
Maddə 128. Hakimlərin
toxunulmazlığı
I. Hakimlər toxunulmazdırlar.
II. Hakim cinayət məs`uliyyətinə yalnız qanunda
nəzərdə tutulan qaydada cəlb oluna bilər.
III. Hakimlərin səlahiyyətlərinə yalnız qanunda
nəzərdə tutulmuş əsaslara və qaydalara müvafiq surətdə xitam verilə bilər.
IV. Hakimlərin vəzifədən kənarlaşdırılması
təşəbbüsünü hakimlər cinayət törətdikdə Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
Azərbaycan Respublikası Ali Məhkəməsinin rə`yi əsasında Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisi qarşısında irəli sürə bilər. Müvafiq rə`yi
Azərbaycan Respublikasının Ali Məhkəməsi Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
sorğusundan sonra 30 gün müddətində təqdim etməlidir.
V. Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya
Məhkəməsi, Azərbaycan Respublikası Ali Məhkəməsi və Azərbaycan Respublikası
İqtisad Məhkəməsi hakimlərinin işdən kənarlaşdırılması haqqında qərar
Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisində 83 səs çoxluğu ilə qəbul edilir;
başqa hakimlərin işdən kənarlaşdırılması haqqında qərar Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisində 63 səs çoxluğu ilə qəbul edilir.
Maddə 129. Məhkəmə
qərarları və onların icrası
Məhkəmənin
qəbul etdiyi qərarlar dövlətin adından çıxarılır və onların icrası məcburidir.
Maddə 130. Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsi
I. Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya
Məhkəməsi 9 hakimdən ibarətdir.
II. Azərbaycan Respublikası Konstitusiya
Məhkəməsinin hakimlərini Azərbaycan Respublikası Prezidentinin təqdimatı ilə
Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisi tə`yin edir.
III. Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya
Məhkəməsi Azərbaycan Respublikası Prezidentinin, Azərbaycan Respublikası Milli
Məclisinin, Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin, Azərbaycan
Respublikası Ali Məhkəməsinin, Azərbaycan Respublikası Prokurorluğunun,
Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Məclisinin sorğusu əsasında aşağıdakı
məsələləri həll edir:
1. Azərbaycan Respublikası qanunlarının,
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin fərman və sərəncamlarının, Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin qərarlarının, Azərbaycan Respublikası Nazirlər
Kabinetinin qərar və sərəncamlarının, mərkəzi icra hakimiyyəti orqanlarının
normativ hüquqi aktlarının Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasına uyğunluğu;
2. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
fərmanlarının, Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin qərarlarının,
mərkəzi icra hakimiyyəti orqanlarının normativ hüquqi aktlarının Azərbaycan
Respublikası qanunlarına uyğunluğu;
3. Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin
qərarlarının, mərkəzi icra hakimiyyəti orqanlarının normativ hüquqi aktlarının
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin fərmanlarına uyğunluğu;
4. Azərbaycan Respublikası Ali Məhkəməsinin
qərarlarının qanunda nəzərdə tutulmuş hallarda Azərbaycan Respublikası
Konstitusiyasına və qanunlarına uyğunluğu;
5. bələdiyyə aktlarının Azərbaycan Respublikası
Konstitusiyasına, Azərbaycan Respublikası qanunlarına, Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin fərmanlarına, Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin
qərarlarına (Naxçıvan Muxtar Respublikasında həm də Naxçıvan Muxtar
Respublikasının Konstitusiyasına, qanunlarına və Naxçıvan Muxtar Respublikası
Nazirlər Kabinetinin qərarlarına) uyğunluğu;
6. Azərbaycan Respublikasının qüvvəyə minməmiş
dövlətlərarası müqavilələrinin Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasına
uyğunluğu; Azərbaycan Respublikasının hökumətlərarası müqavilələrinin
Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasına və qanunlarına uyğunluğu;
7. siyasi partiyaların və digər ictimai
birliklərin ləğv edilməsi;
8. Naxçıvan Muxtar Respublikası
Konstitusiyasının, qanunlarının, Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Məclisinin
qərarlarının və Nazirlər Kabinetinin qərarlarının Azərbaycan Respublikası
Konstitusiyasına uyğunluğu; Naxçıvan Muxtar Respublikası qanunlarının, Naxçıvan
Muxtar Respublikası Nazirlər Kabinetinin qərarlarının, Azərbaycan Respublikası
qanunlarına uyğunluğu; Naxçıvan Muxtar Respublikası Nazirlər Kabinetinin
qərarlarının Azərbaycan Respublikası Prezidentinin fərmanlarına və Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin qərarlarına uyğunluğu;
9. qanunvericilik, icra və məhkəmə
hakimiyyətləri arasında səlahiyyətlər bölgüsü ilə bağlı mübahisələr.
IV. Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya
Məhkəməsi Azərbaycan Respublikası Prezidentinin, Azərbaycan Respublikası Milli
Məclisinin, Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin, Azərbaycan
Respublikası Ali Məhkəməsinin, Azərbaycan Respublikası Prokurorluğunun,
Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Məclisinin sorğusu əsasında Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyasını və qanunlarını şərh edir.
V. Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya
Məhkəməsi bu Konstitusiyada nəzərdə tutulmuş digər səlahiyyətləri də həyata
keçirir.
VI. Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya
Məhkəməsi öz səlahiyyətlərinə aid edilən məsələlərə dair qərarlar qəbul edir.
Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin qərarı Azərbaycan
Respublikası ərazisində məcburi qüvvəyə malikdir.
VII. Qanunlar və digər aktlar, yaxud onların
ayrı-ayrı müddəaları, Azərbaycan Respublikasının hökumətlərarası müqavilələri
Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin qərarında müəyyən edilmiş
müddətdə qüvvədən düşür; Azərbaycan Respublikasının dövlətlərarası müqavilələri
qüvvəyə minmir.
Maddə 131. Azərbaycan
Respublikasının Ali Məhkəməsi
I. Azərbaycan Respublikasının Ali Məhkəməsi
ümumi və ixtisaslaşdırılmış məhkəmələrin icraatına aid edilən mülki, cinayət və
digər işlər üzrə ali məhkəmə orqanıdır; o, qanunla müəyyən edilmiş prosessual
qaydalarda ümumi və ixtisaslaşdırılmış məhkəmələrin işinə nəzarəti həyata
keçirir; məhkəmələrin praktikasına aid məsələlər üzrə izahatlar verir.
II. Azərbaycan Respublikası Ali Məhkəməsinin
hakimlərini Azərbaycan Respublikası Prezidentinin təqdimatı ilə Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisi tə`yin edir.
Maddə 132. Azərbaycan
Respublikasının İqtisad Məhkəməsi
I. Azərbaycan Respublikasının İqtisad Məhkəməsi
iqtisadi mübahisələrə baxılması üzrə yuxarı məhkəmə orqanıdır; o, qanunla
müəyyən edilmiş qaydada müvafiq ixtisaslaşdırılmış məhkəmələrin işinə nəzarəti
həyata keçirir.
II. Azərbaycan Respublikasının İqtisad Məhkəməsinin
hakimlərini Azərbaycan Respublikası Prezidentinin təqdimatı ilə Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisi tə`yin edir.
Maddə 133. Azərbaycan
Respublikasının Prokurorluğu
I. Azərbaycan Respublikasının Prokurorluğu
qanunla nəzərdə tutulmuş qaydada qanunların eyni cür və dürüst icra və tətbiq
olunmasına nəzarət edir; qanunla nəzərdə tutulmuş hallarda cinayət işləri
başlayır və istintaq aparır; məhkəmədə dövlət ittihamını müdafiə edir;
məhkəmədə iddia qaldırır; məhkəmə qərarlarından protest verir.
II. Azərbaycan Respublikasının Prokurorluğu ərazi
və ixtisaslaşdırılmış prokurorların Azərbaycan Respublikası Baş prokuroruna
tabeliyinə əsaslanan vahid mərkəzləşdirilmiş orqandır.
III. Azərbaycan Respublikasının Baş prokurorunu
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
razılığı ilə vəzifəyə tə`yin və vəzifədən azad edir.
IV. Azərbaycan Respublikası Baş prokurorunun
müavinlərini, respublika ixtisaslaşdırılmış prokurorluqlara rəhbərlik edən
prokurorları, Naxçıvan Muxtar Respublikasının Prokurorunu Azərbaycan
Respublikası Baş prokurorunun təqdimatı ilə Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti vəzifəyə tə`yin və vəzifədən azad edir.
V. Ərazi və ixtisaslaşdırılmış prokurorları
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin razılığı ilə Azərbaycan Respublikasının
Baş prokuroru vəzifəyə tə`yin və vəzifədən azad edir.
8-ci fəsil. Naxçıvan
Muxtar Respublikası
Maddə 134. Naxçıvan
Muxtar Respublikasının statusu
I. Naxçıvan Muxtar Respublikası Azərbaycan
Respublikasının tərkibində muxtar dövlətdir.
II. Naxçıvan Muxtar Respublikasının statusu bu
Konstitusiya ilə müəyyən edilir.
III. Naxçıvan Muxtar Respublikası Azərbaycan
Respublikasının ayrılmaz tərkib hissəsidir.
IV. Azərbaycan Respublikası Konstitusiyası,
qanunları, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin fərmanları və Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin qərarları Naxçıvan Muxtar Respublikasının
ərazisində məcburidir.
V. Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Məclisinin
qəbul etdiyi Naxçıvan Muxtar Respublikasının Konstitusiyası və qanunları
müvafiq olaraq Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasına və qanunlarına;
Naxçıvan Muxtar Respublikasının Nazirlər Kabinetinin qəbul etdiyi qərarlar
Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasına, qanunlarına, Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin fərmanlarına, Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin
qərarlarına zidd olmamalıdır.
Maddə 135. Naxçıvan
Muxtar Respublikasında hakimiyyətlərin bölünməsi
I. Naxçıvan Muxtar Respublikasının
qanunvericilik hakimiyyətini Naxçıvan Muxtar Respublikasının Ali Məclisi, icra
hakimiyyətini Naxçıvan Muxtar Respublikasının Nazirlər Kabineti, məhkəmə
hakimiyyətini Naxçıvan Muxtar Respublikasının məhkəmələri həyata keçirir.
II. Naxçıvan Muxtar Respublikasının Ali Məclisi
Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyası və qanunları ilə onun
səlahiyyətlərinə aid edilən məsələlərin həllində, Naxçıvan Muxtar
Respublikasının Nazirlər Kabineti Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyası,
qanunları və Azərbaycan Respublikası Prezidentinin fərmanları ilə onun
səlahiyyətlərinə aid edilən məsələlərin həllində, Naxçıvan Muxtar
Respublikasının məhkəmələri isə Azərbaycan Respublikası Konstitusiyası və
qanunları ilə onların səlahiyyətlərinə aid edilən məsələlərin həllində
müstəqildir.
Maddə 136. Naxçıvan
Muxtar Respublikasının ali vəzifəli şəxsi
Naxçıvan
Muxtar Respublikasının ali vəzifəli şəxsi Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali
Məclisinin sədridir.
Maddə 137. Naxçıvan
Muxtar Respublikasının Ali Məclisi
I. Naxçıvan Muxtar Respublikasının Ali Məclisi
45 üzvdən ibarətdir.
II. Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Məclisinin
səlahiyyət müddəti 5 ildir.
III. Naxçıvan Muxtar Respublikasının Ali Məclisi
Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Məclisinin sədrini və onun müavinlərini seçir,
daimi və digər komissiyalar təşkil edir.
Maddə 138. Naxçıvan
Muxtar Respublikası Ali Məclisinin müəyyən etdiyi ümumi qaydalar
I. Naxçıvan Muxtar Respublikasının Ali Məclisi
aşağıdakılara dair ümumi qaydalar müəyyən edir:
1. Naxçıvan Muxtar Respublikasının Ali Məclisinə
seçkilər;
2. vergilər;
3. Naxçıvan Muxtar Respublikası iqtisadiyyatının
inkişafı istiqamətləri;
4. sosial tə`minat;
5. ətraf mühitin qorunması;
6. turizm;
7. səhiyyə, elm, mədəniyyət.
|