AZƏRBAYCAN RESPUBLIKASININ KONSTITUSIYASI 3 (87- 103 -CÜ MADDƏLƏR)
Maddə 87. Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisi deputatlarının səlahiyyətinin bitməsi
I. Azərbaycan Respublikası Milli Məclisi
deputatlarının səlahiyyətləri Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin yeni
çağırışının ilk iclas günü bitir.
II. Azərbaycan Respublikası Milli Məclisi
deputatlığından çıxanların yerinə seçkilər Azərbaycan Respublikası Milli
Məclisinin səlahiyyət müddətinin bitməsinə 120 gündən az müddət qalarsa,
keçirilmir.
III. Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisi 83
deputatının səlahiyyətləri təsdiq olunduqda səlahiyyətlidir.
Maddə 88. Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin sessiyaları
I. Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisi hər
il iki növbəti sessiyaya yığılır.
Yaz
sessiyası fevralın 1-də başlanır və mayın 31-dək davam edir.
Payız
sessiyası sentyabrın 30-da başlanır və dekabrın 30-dək davam edir.
Əgər
fevralın 1-i və sentyabrın 30-u istirahət günlərinə düşərsə, sessiya bu gündən
sonra gələn birinci iş günü öz işinə başlayır.
Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin 83 deputatının səlahiyyətləri təsdiq edildikdən
sonra Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin ilk iclası həmin gündən
başlayaraq bir həftədən gec olmayaraq çağırılır.
Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisinə seçkilərdən sonra fevralın 1-dək onun 83
deputatının səlahiyyətləri təsdiq edilməzsə, Azərbaycan Respublikası Milli
Məclisinin ilk iclasının keçirilmə vaxtını Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiya Məhkəməsi müəyyən edir.
II. Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
növbədənkənar sessiyalarını Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin sədri
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin və ya Azərbaycan Respublikası Milli
Məclisinin 42 deputatının tələbi əsasında çağırır.
III. Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
növbədənkənar sessiyasının gündəliyini müvafiq olaraq onun çağırılmasını tələb
edənlər müəyyənləşdirir. Bu gündəlikdəki məsələlərə baxıldıqdan sonra
növbədənkənar sessiyanın işi bitir.
Maddə 89. Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisi deputatlığından məhrumetmə və Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin deputatlarının səlahiyyətlərinin itirilməsi
I. Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
deputatı aşağıdakı hallarda mandatdan məhrum edilir:
1. seçkilər zamanı səslərin düzgün
hesablanmadığı aşkar olunduqda;
2. Azərbaycan Respublikası vətəndaşlığından
çıxdıqda və ya başqa dövlətin vətəndaşlığını qəbul etdikdə;
3. cinayət törətdikdə və məhkəmənin qanuni
qüvvəyə minmiş hökmü olduqda;
4. dövlət orqanlarında vəzifə tutduqda, din
xadimi olduqda, sahibkarlıq, kommersiya və başqa ödənişli fəaliyyətlə məşğul
olduqda (elmi, pedaqoci və yaradıcılıq fəaliyyəti istisna olmaqla);
5. özü imtina etdikdə;
6. deputatın mənsub olduğu siyasi partiya ləğv
edildikdə.
Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin deputatlığından məhrumetmə haqqında qərar qanunla
müəyyən edilmiş qaydada qəbul edilir.
II. Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
deputatları öz səlahiyyətlərini daimi icra edə bilmədikdə və qanunda nəzərdə
tutulmuş digər hallarda onların səlahiyyətləri itirilir. Müvafiq qərarın qəbul
edilmə qaydası qanunla müəyyən edilir.
Maddə 90. Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin deputatlarının toxunulmazlığı
I. Səlahiyyət müddəti ərzində Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisi deputatının şəxsiyyəti toxunulmazdır. Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin deputatı səlahiyyət müddəti ərzində cinayət
başında yaxalanma hallarından başqa, cinayət məs`uliyyətinə cəlb edilə bilməz,
tutula bilməz, onun barəsində məhkəmə qaydasında inzibati tənbeh tədbirləri
tətbiq edilə bilməz, axtarışa mə`ruz qala bilməz, şəxsi müayinə edilə bilməz.
Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin deputatı cinayət başında yaxalanarsa
tutula bilər. Belə olduqda Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin deputatını
tutan orqan bu barədə dərhal Azərbaycan Respublikasının Baş prokuroruna xəbər
verməlidir.
II. Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
deputatının toxunulmazlığına yalnız Azərbaycan Respublikası Baş prokurorunun
təqdimatına əsasən Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin qərarı ilə xitam
verilə bilər.
Maddə 91. Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisi deputatının məs`uliyyətə cəlb olunmasına qoyulan
qadağanlar
Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin deputatları Azərbaycan Respublikası Milli
Məclisindəki fəaliyyətinə, sesverməyə və söylədiyi fikrə görə məs`uliyyətə cəlb
oluna bilməzlər. Razılığı olmadan onlardan bu hallarla əlaqədar izahat, ifadə
tələb edilə bilməz.
Maddə 92. Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin işinin təşkili
Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisi öz iş qaydasını müəyyən edir və Milli Məclisin
müvafiq orqanlarını yaradır, o cümlədən öz sədrini və onun müavinlərini seçir,
daimi və başqa komissiyalar təşkil edir, hesablama palatası yaradır.
Maddə 93. Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin aktları
I. Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisi öz
səlahiyyətlərinə aid məsələlər üzrə Konstitusiya qanunları, qanunlar və
qərarlar qəbul edir.
II. Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisində
Konstitusiya qanunları, qanunlar və qərarlar, bu Konstitusiya ilə nəzərdə
tutulmuş qaydada qəbul edilir.
III. Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
deputatları səsvermə hüququnu şəxsən həyata keçirirlər.
IV. Qanunlarda və Azərbaycan Respublikası Milli
Məclisinin qərarlarında icra hakimiyyəti və məhkəmə orqanlarına konkret
tapşırıqlar nəzərdə tutula bilməz.
Maddə 94. Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin müəyyən etdiyi ümumi qaydalar
I. Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisi
aşağıdakı məsələlərə dair ümumi qaydalar müəyyən edir:
1. Bu Konstitusiyada təsbit edilmiş insan və
vətəndaş hüquqlarından və azadlıqlarından istifadə, bu hüquqların və
azadlıqların dövlət tə`minatı;
2. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
seçkiləri;
3. Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinə
seçkilər və Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin deputatlarının statusu;
4. referendum;
5. məhkəmə quruluşu və hakimlərin statusu;
prokurorluq; vəkillik və notariat;
6. məhkəmə icraatı, məhkəmə qərarlarının icrası;
7. bələdiyyələrə seçkilər və bələdiyyələrin
statusu;
8. fövqəl`adə vəziyyət recimi; hərbi vəziyyət
recimi;
9. dövlət təltifləri;
10. fiziki və hüquqi şəxslərin statusu;
11. mülki hüquq obyektləri;
12. əqdlər, mülki müqavilələr, nümayəndəlik və
vərəsəlik;
13. mülkiyyət hüququ, o cümlədən dövlət, xüsusi və
bələdiyyə mülkiyyətinin hüquqi recimi, əqli mülkiyyət hüququ; digər əşya
hüquqları; öhdəlik hüququ;
14. ailə münasibətləri, o cümlədən himayəçilik və
qəyyumluq;
15. maliyyə fəaliyyətinin əsasları, vergilər,
rüsumlar və ödənişlər; gömrük işi;
16. əmək münasibətləri və sosial tə`minat;
17. cinayətlərin və başqa hüquq pozuntularının
müəyyən edilməsi, onların törədilməsinə görə məs`uliyyətin tə`yin edilməsi;
18. müdafiə və hərbi qulluq;
19. dövlət qulluğu;
20. təhlükəsizliyin əsasları;
21. ərazi quruluşu; dövlət sərhədi recimi;
22. beynəlxalq müqavilələrin təsdiqi və ləğvi;
23. rabitə və nəqliyyat işi;
24. statistika, metrologiya və standartlar;
25. gömrük işi;
26. ticarət işi və birca fəaliyyəti;
27. bank işi, mühasibat, sığorta.
II. Bu maddənin 2, 3, 4-cü bəndlərində göstərilən
məsələlərə dair qanunlar 83 səs çoxluğu ilə, qalan məsələlərə dair qanunlar isə
63 səs çoxluğu ilə qəbul edilir.
III. Bu maddənin birinci hissəsinə Konstitusiya
qanunu ilə əlavələr edilə bilər.
Maddə 95. Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin həll etdiyi məsələlər
I. Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
səlahiyyətinə aşağıdakı məsələlərin həlli aiddir:
1. Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
işinin təşkili;
2. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
təqdimatı ilə Azərbaycan Respublikası diplomatik nümayəndəliklərinin tə`sis
edilməsi;
3. inzibati ərazi bölgüsü;
4. dövlətlərarası müqavilələrin təsdiq və ləğv
edilməsi;
5. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
təqdimatına əsasən Azərbaycan Respublikası dövlət büdcəsinin təsdiq edilməsi və
onun icrasına nəzarət;
6. amnistiya;
7. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin təqdimatına
əsasən Azərbaycan Respublikasının hərbi doktrinasının təsdiqi;
8. bu Konstitusiyada nəzərdə tutulmuş hallarda
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin fərmanlarının təsdiqi;
9. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
təqdimatına əsasən Azərbaycan Respublikasının Baş nazirinin vəzifəyə tə`yin
edilməsinə razılıq verilməsi;
10. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
təqdimatına əsasən Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsi,
Azərbaycan Respublikası Ali Məhkəməsi və Azərbaycan Respublikası İqtisad Məhkəməsi
hakimlərinin tə`yin edilməsi;
11. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
təqdimatına əsasən Azərbaycan Respublikası Baş prokurorunun vəzifəyə tə`yin və
vəzifədən azad edilməsinə razılıq verilməsi;
12. Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin
təqdimatına əsasən Azərbaycan Respublikası Prezidentinin impiçment qaydasında
vəzifədən kənarlaşdırılması;
13. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
təqdimatına əsasən hakimlərin vəzifədən kənarlaşdırılması;
14. Azərbaycan Respublikasının Nazirlər Kabinetinə
e`timad məsələsinin həll edilməsi;
15. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
təqdimatına əsasən Azərbaycan Respublikası Milli Bankı İdarə Hey`əti üzvlərinin
vəzifəyə tə`yin və vəzifədən azad edilməsi;
16. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin təqdimatına
əsasən Azərbaycan Respublikası Silahlı Qüvvələrinin tə`yinatı ilə bağlı olmayan
vəzifələrin icrasına cəlb edilməsinə razılıq verilməsi;
17. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
müraciətinə əsasən müharibə e`lan edilməsinə və sülh bağlanmasına icazə verilməsi;
18. referendum tə`yin edilməsi;
19. Auditor palatasının yaradılması.
II. Bu maddənin 1-5-ci bəndlərində göstərilən
məsələlərə dair 63 səs çoxluğu ilə qanunlar, qalan məsələlərə dair isə bu
Konstitusiyada başqa qayda nəzərdə tutulmayıbsa, eyni qaydada qərarlar qəbul
edilir.
III. Bu Konstitusiyada Azərbaycan Respublikasının
Milli Məclisinin səlahiyyətlərinə aid edilən digər məsələlərə dair də qərarlar
qəbul edilir.
IV. Bu maddənin birinci hissəsinə Konstitusiya
qanunu ilə əlavələr edilə bilər.
Maddə 96. Qanunvericilik
təşəbbüsü hüququ
I. Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisində
qanunvericilik təşəbbüsü hüququ (qanun layihələrini və başqa məsələləri
Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin müzakirəsinə təqdim etmək hüququ)
Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin deputatlarına, Azərbaycan
Respublikasının Prezidentinə, Azərbaycan Respublikasının Ali Məhkəməsinə və
Naxçıvan Muxtar Respublikasının Ali Məclisinə mənsubdur.
II. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin,
Azərbaycan Respublikası Ali Məhkəməsinin və Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali
Məclisinin qanunvericilik təşəbbüsü qaydasında Azərbaycan Respublikası Milli
Məclisinin müzakirəsinə verdiyi qanun və ya qərar layihələri müzakirəyə təqdim
olunmuş şəkildə çıxarılır və səsə qoyulur.
III. Belə qanun və ya qərar layihələrində
dəyişikliklər qanunvericilik təşəbbüsü hüququndan istifadə edən orqanın
razılığı ilə edilə bilər.
IV. Qanunvericilik təşəbbüsü qaydasında
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin, Azərbaycan Respublikası Ali Məhkəməsinin
və ya Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Məclisinin Azərbaycan Respublikası Milli
Məclisinə təqdim etdiyi qanun və ya
qərar layihələri iki ay ərzində səsə qoyulur.
V. Qanun və ya qərar layihəsini Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti, Azərbaycan Respublikasının Ali Məhkəməsi və ya
Naxçıvan Muxtar Respublikasının Ali Məclisi tə`cili e`lan edibsə, bu müddət 20
gün təşkil edir.
Maddə 97. Qanunların
imzalanmaq üçün təqdim olunması müddəti
I. Qanunlar qəbul edildiyi gündən 14 gün
müddətində Azərbaycan Respublikasının Prezidentinə imzalanmaq üçün təqdim
edilir.
II. Tə`cili e`lan olunan qanun layihəsi Azərbaycan
Respublikasının Prezidentinə imzalanmaq üçün qəbul edildiyi gündən 24 saat
ərzində təqdim edilir.
Maddə 98. Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin aktlarının qüvvəyə minməsi
Qanunun
və Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin qərarının özündə başqa qayda
nəzərdə tutulmayıbsa, qanun və qərar dərc edildiyi gündən qüvvəyə minir.
6-cı fəsil. İcra
hakimiyyəti
Maddə 99. İcra hakimiyyətinin
mənsubiyyət
Azərbaycan
Respublikasında icra hakimiyyəti Azərbaycan Respublikası Prezidentinə
mənsubdur.
Maddə 100. Azərbaycan
Respublikasının Prezidentliyinə namizədlərə aid tələblər
Yaşı
otuz beşdən aşağı olmayan, Azərbaycan Respublikasının ərazisində 10 ildən artıq
daimi yaşayan, seçkilərdə iştirak etmək hüququna malik olan, o cümlədən ağır
cinayətə görə məhkum olunmayan, başqa dövlətlər qarşısında öhdəliyi olmayan,
ali təhsilli, ikili vətəndaşlığı olmayan Azərbaycan Respublikasının vətəndaşı
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti seçilə bilər.
Maddə 101. Azərbaycan
Respublikası Prezidenti seçkilərinin əsasları
I. Azərbaycan Respublikasının Prezidenti ümumi,
bərabər və birbaşa seçki hüququ əsasında, sərbəst, şəxsi və gizli səsvermə yolu
ilə 5 il müddətinə seçilir.
II. Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
səsvermədə iştirak edənlərin üçdə iki səs çoxluğu ilə seçilir.
III. Bu səs çoxluğu səsvermənin birinci
dövrəsində toplanmayıbsa, səsvermə günündən sonra ikinci bazar günü səsvermənin
ikinci dövrəsi keçirilir. İkinci dövrədə ancaq birinci dövrədə ən çox səs
toplamış iki namizəd, yaxud ən çox səs toplamış və öz namizədliyini geri
götürmüş namizədlərdən sonra gələn iki namizəd iştirak edir. Səsvermənin ikinci
dövrəsində sadə səs çoxluğu toplayan namizəd Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti seçilmiş sayılır.
IV. Heç kəs iki dəfədən artıq təkrarən
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti seçilə bilməz.
V. Bu maddənin tətbiqi qaydası qanunla müəyyən
edilir.
Maddə 102. Azərbaycan
Respublikası Prezidenti seçkilərinin yekunları
Azərbaycan
Respublikası Prezidenti seçkilərinin yekunları haqqında mə`lumatı səsvermə
günündən sonra 7 gün ərzində Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsi
rəsmən e`lan edir.
Maddə 103. Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti seçilmiş şəxsin andı
I. Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
seçilmiş şəxs Azərbaycan Respublikası Prezidenti seçkilərinin yekunları
haqqında mə`lumatın e`lan olunduğu gündən başlayaraq 3 gün ərzində Konstitusiya
Məhkəməsi hakimlərinin iştirakı ilə belə bir and içir: “Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin səlahiyyətlərini həyata keçirərkən Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyasına əməl edəcəyimə, dövlətin müstəqilliyini və ərazi bütövlüyünü
qoruyacağıma, xalqa ləyaqətlə xidmət edəcəyimə and içirəm”.
II. And içdiyi gündən Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti öz səlahiyyətlərinin icrasına başlamış sayılır.
|