Nariman_Qahramanli | TARİX: BAZAR, 2010-08-29, 9:05 PM | Message # 1 |
BƏRDƏLİ NƏRİMAN.
QRUP: Administrators
MESAJLAR: 860 Azerbaijan
| BAYATI Bayatı folklorun ən geniş yayılmış janrlarındandır. Bayatıların çoxu məzmunca qəmli, kədərli və həzin olur. Qürbət sıxıntısı, ayrılıq, Vətən məhəbbəti ilə bağlı bayatılar daha çoxdur. Məsələn: Əziziyəm, dilən gəz, Bağda gülü dilən gəz. Qürbətdə xan olunca, Vətənində dilən gəz. Məhəbbət mövzusunda olan və ictimai məzmunlu bayatılar da var. Bayatı dörd misradan və hər misrası yeddi hecadan ibarət şeir şəklidir: birinci, ikinci və dördüncü misralar qafiyələnir, üçüncü misra isə sərbəst olur. I və II misralar giriş xarakteri daşıyır, əsas fikir son iki misrada söylənilir. Bayatının qafiyə quruluşu bu şəkildədir: aaba. Bayatıların ilk misraları, bir qayda olaraq, "Mən aşiq", "Mən aşiqəm", "Əzizinəm", "Eləmi" sözləri ilə başlanır. Əzizim el yoludu, Bu gələn el yoludu. Başımda bulud oynar, Gözlərim sel yoludu. Mən aşiq sini, sini, Doldur iç sini, sini. Mənə öz yarım gərək, Nəylirəm özgəsini? Eləmi yada məni Satdılar yada məni Kimim, kimsənəm yox, Bir salsın yada məni Bayatıların bir növü cinas bayatılardır. Belə bayatıların qafiyələri cinas sözlər üzərində qurulur. Məsələn; Əzizim yasəməni, Dərmişəm yasəməni. Getdin, arxaya baxdın, Batırdın yasa məni Burada "yasəməni" və "yasa məni" sözləri cinasdır. Birinci mənada gül, ikincidə isə qəm, kədər məzmunundadır. Yaxud: Ordubada, Yol gedir Ordubada, Sərkərdə qoçaq olsa, Heç verməz ordu bada. Bayatı janrından yazılı ədəbiyyatda da istifadə olunmuşdur. Xətai və Əmaninin yaradıcılığında bayatılar diqqəti cəlb edir. XXII əsr müəllifi Sarı Aşığın bayatıları xüsusilə məşhurdur.
|
|
| |